
Musikmuseet
Gammalt bageri
Musikmuseet i Stockholm ligger i ett gammalt bageri.
I över 300 år bakade man bröd här.
Från början var det två hus.
På 1700-talet byggdes de ihop.
Husets äldsta delar är från 1600-talet.
På 1970-talet byggde man om lokalerna till ett museum.
Inne i huset har mycket ändrats.
På husets utsida är det gamla bevarat.
Putsen är nyligen lagad.
Huset ligger vid Artillerigården.
Därför har en del av huset ibland använts av militärerna.
I den sal som kallas Kungssalen har det funnits en amatörteater.

Foto: Göran H. Fredriksson
Från början var Musikmuseet ett bageri.





